نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4528
-
الف
+

بازسازی و مرمت «تخت رستم» در ولایت سمنگان

«تخت رستم» یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی ولایت سمنگان در شمال افغانستان مرمت و بازسازی می شود.

به گزارش آی فیلم 2، به گفته‌ ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت سمنگان قرار است «تخت رستم»، یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی این ولایت در شمال افغانستان، مرمت و بازسازی شود.

به گفته «عزیزالرحمان قطره» رییس اطلاعات و فرهنگ سمنگان، تا 18 ماه دیگر گرداگرد تخت رستم در ازای چهار هزار متر دیوار ساخته خواهد شد و یک سالون کلان برای گردشگران در تخت رستم نیز ساخته می شود.

آبده تاریخی ۱۸۰۰ ساله افغانستان بازسازی شد

این بنای تاریخی زیبا و دیدنی در مسیر پلخمری و تاشقرغان در 3 کیلومتری شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان موقعیت دارد. همچنان منطقه تخت رستم همه ساله در فصل بهار به دلیل خوش آب و هوا بودن، گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

افغانستان ما نوشت: این منطقه از نظر تاریخی و جغرافیایی موقعیت بسیار مهمی دارد و در دوره‌های گذشته و سا‌ل‌های قبل و بعد از اسلام، همواره یکی از مراکز فرهنگی بوده و موقعیت جغرافیایی آن که در مسیر ولایات «بغلان» و «بلخ» قرار دارد، اهمیت آن را بیشتر کرده است.

به ‌باور برخی از پژوهشگران، این تخت عظیم سنگی با قدمت حدود ۳۵۰۰سال، یکی از مهم ترین بناهای به جا مانده از دوره  بوداییان می باشد و درباره پیشینه تاریخی تخت رستم دیدگاه‌های گوناگون توسط باستان شناسان بیان شده ‌است.

بیشتر بخوانید :

سال طلایی برای ترمیم بناهای باستانی هرات

مرمت اساسی یک بنای تاریخی دو هزارساله در «هرات»

آغاز بازسازی «قلعه چگنی» در ولایت نیمروز افغانستان

سالون نگارخانه مسجد جامع «هرات» افتتاح شد

آغاز استحکام سازی منار پنجم مصلی هرات

ع ا  

نظر شما
ارسال نظر